Skymaskinen

Merker studiene påvirker fokuset mitt også når det gjelder bilder. Jeg har vokst opp ved siden av disse høye pipene uten egentlig å forstå hva de gjør. Har heller aldri før sett noen estetisk verdi i pipene som er plassert på Grønnmo i Oslo. Nå finner jeg dem spennende og symbolske. Piper er på en måte et symbol på vårt forbruks samfunn.

Sky maskin som alle under 10 år tror dette er, gjør at jeg får varme i stua, på badet og på rommet mitt. Sentralvarme anlegget på Grønnmo er et av få anlegg i Norge som forbrenner søppel for å lage fjernvarme.  Stort sett sender Norge søppelen sin til Sverige, slik at de kan bruke den til produksjon av energi. Vi bør bruke søppelen vår selv for å unngå farlig og forurensende tungtrafikk over svenskegrensa.

Blender: 5
Lukker :20 sek
ISO 500


Kommentarer

Photo gallery

Populære innlegg