Sansen som ser.

copyright: Espen Mikkelborg


Utrolig å se menneskets viktigste sanseapparat på så nært hold! Jeg sier viktigste fordi det er så mye jeg gjør, som jeg ikke kunne gjort uten det. Det er imidlertid mange som klarer seg uten synet, og de imponerer meg stort !

En annen ting jeg har lyst til å forbinde til bildet, er at jeg syns vi er for dårlige til å se! Jeg tenker ikke på kvaliteten av synet, men på bruken. Stort sett går vi fra A-B på automodus, hvor målet er destinasjonen og ikke veien! Vi ser rett frem og legger i liten grad merke til alt vi har rundt oss.

Setter vi nok pris på øynene våre?
Bruker vi dem sånn de fortjener å bli brukt?


Foto: Pernille Giske
Jeg tror et nysgjerrig blikk kan krydre hverdagen og kanskje gi den mer mening.
Jeg vil oppfordre alle til å se mer! 

Kommentarer

Photo gallery

Populære innlegg