Sogndal skrått ovenifra



På campus henger det et bilde av Sogndal! Bildet er tatt fra et utsiktspunkt på Hesteggi.
Hesteggi et av fjellene som ligger på andre siden av fjorden for Sogndal sentrum og er et populært turområde!
Bildet som henger på campus, har lenge fascinert meg. Har mange ganger tenkt at DET bildet skal jeg også ta, bare bedre ;)

Plutselig en mandags ettermiddag. Etter 4 timer Bedriftsøkonomi og 13 kopper kaffe.
En kompis ga meg et tilbud om å filme til en reportasje i forhold til en festival som skal arrangerest i området.

Planen var at 5 karer skulle opp på et fjell for å rydde skog. Det skulle ryddes til "takeoff" for paraglidere.

Simen og jeg møtte opp på en parkering rett på utsiden av sentrum. Det sto tre andre med en hissig Toyota 4x4 og ventet. Vi ble stablet i lasterommet og så bar ferden inn i skogen.
Veien ble smalere, brattere og enda mer ufremkommelig. Bilen stanset et øyeblikk, for så å skru på 4x4 funksjonen. Deretter tok den opp til høyere, på en sti som minnet om DNT sine rømerkede!

Etter en helt RÅ biltur videre, stoppet vi igjen. Denne gangen var vi fremme. Gjennom trærne skimtet jeg Sogndal og forsto fort hvor vi var!
Hesteggi! Akkurat der bildet på campus var tatt! ( Bare enda høyere opp )

For å ikke strekke dette for langt så endte det med at trærne ble borte og utsikten ble fantastisk.
"Takeoff" for paraglidere fullført det og et nyt utkikkspunkt ble til.
Men sist og ikke minst!

Jeg fikk bildet mitt!

Kommentarer

Photo gallery

Populære innlegg