Coffee keeps your eyes open!

Et symbol på kaffens effekt på oss mennesker! 


Det er onsdag kved, jeg har tilbrakt de siste 20 dagene i lese eksil!
Dagene blir lange og litt ensformige, men det er godt å kjenne at kunnskapen klemmes inn i de kriker og kroker som igjen der oppe!

Det er et par ting som er med på å holde bevisstheten til stede og øynene åpne!
Kaffe kaffe og atter kaffe!

Til frokost,  mens jeg går til skolen, samtidig som jeg skriver og leser, før og etter lunsj, etter middag, og rett før jeg legger meg! Det går i kaffe til alle døgnets tider, og jeg kan ikke si at jeg sover bedre uten heller.

Når det er sagt, snakkes det skjeldent om det studenters høye kaffe forbruk i forhold til studenters konsum av alkohol! Jeg vil påstå at kantina på skolen tjener mer dollars på kaffe enn på  det meste annet!


 De selger forøvrig kaffe til 9 kroner og et eple til 15. Med et student budsjett på 6800.kr pr måned, der 5500 går til husleie, forstår jeg godt hvorfor en kaffe prioriteres før et eple!

Uansett så åpner jeg for Debatt ;)

Hvor mye kaffe skal til pr dag, før du kan kalle deg avhengig?
Ved hvilken mengde kan man si at forbruket blir skadelige for helsa?
Kanskje bør kaffesalget reguleres med kvotesystemer eller legg plikt!
Kanskje staten skal innføre høyere avgifter på koffein, slik at forbruket går ned? ? ?



Selv aner jeg ikke, men må innrømme at noen dager går det mer kaffe enn vann og melk til sammen!

Ps: Samtidig vil jeg slå et tak for svart kaffe om mårran! Det må til for å få maskineriet i gang!



Kommentarer

Photo gallery

Populære innlegg