Ekornet



En venninne tagget meg i et bilde på Facebook for sikker 5 år siden. Bildet var av et ivrig dyr som sprang over gårdsplassen med ett mål for øyet…..Det store kastanje treet på andre siden.  Dersom du ikke har lest overskriften skal jeg gi deg enda et hint om typen dyr jeg ble tagget som. Dyret hamstrer nøtter hele sommeren, men finner sjeldent igjen matlagrene sine. ….?

Det er så klart ekornet jeg snakker om.  Personlig føler jeg at dersom det er et dyr som kunne beskrevet meg som type, så måtte det har vært et ekorn. 

På hytta har vi mange ekorn. Selv om de i senere tid har blitt tvunget vekk av hogst for å opprettholde utsikten, så forbinder jeg ekornet spesielt med hytta. Bestefar kunne nærmest lokke ekornet opp i hånden og mamma syns det var artig å « snakke » med dem.

Uansett så er de stadig på farten i trærne rundt hyttetomta. Denne lille rakkeren så ut til å trene på å fly.
Et stort område uten greiner tvang nemlig ekornet til å hoppe!
Jeg har forresten til gode å se et ekorn falle!

Kommentarer

Photo gallery

Populære innlegg